W ostatnich latach bardzo wzrosło zainteresowanie rozwiązaniami eko, również w świecie mody. Pojęcie zrównoważona moda lub inaczej – moda ekologiczna – stało się integralną, częścią światowej filozofii designu. Na co dzień jesteśmy świadkami gwałtownego wzrostu liczby marek i inicjatyw na rynku, również w branży tekstylnej.
Konsumenci większości produktów i usług na całym świecie domagają się radykalnych zmian, przejrzystości, odpowiedzialności społecznej ze strony marek i firm produkcyjnych, zarówno dużych, jak i małych. W branży tekstylnej zauważamy promocję eksploatacji odzieży używanej, wprowadzanie recyclingu oraz ogólny trend odrzucenia plastików jednorazowego użytku.
Przebudzenie świadomości stało się faktem, na który już nie można nie reagować, jeżeli chce się nadal prowadzić biznes. Wydarzenia tego roku jeszcze bardziej utorowały drogę nowej dekadzie praktycznych zmian w tej branży.
Czy taka moda się utrzyma? Jesteśmy przekonani, że TAK!
Trendy konsumenckie i statystyki dotyczące zrównoważonej mody pokazują niektóre z ogólnych prądów, które mogą dominować w najbliższym czasie. Skupmy się na niektórych z nich.
Światowe marki – przepis na sukces
Obserwując świat modowy znajdziemy mnóstwo przykładów zbliżania nas do tego, co naturalne. Na Berlin Fashion Week już w 2016 roku zaskoczyła wszystkich młoda projektantka, Mayya Saliba, która zaprezentowała swoją kolekcję z całkowicie ekologicznego, naturalnego włókna, wyprodukowanego z liści pozostałych po zbiorze ananasów. W tym roku znana marka Nike wprowadza na rynek kolekcje butów „Space Hippie” z zrecyklingowanych śmieci. Adidas tymczasem wprowadza modele, w który podeszwa jest wykonana z korka z dodatkiem kompozytowej wyściółki pochodzącej z recyklingu, a sznurówki z odzyskanego papieru. Primark zajął się zrównoważoną bawełną. Są firmy, które rzeczywiście zmieniają świat na lepszy. W innych przypadkach natomiast w świetle komunikatów medialnych po głębszej analizie możemy poczuć się po prostu oszukani chwytami marketingowymi.
Produkt nie jest „zrównoważony”, kiedy informuje o tym jego etykieta, tylko wtedy, kiedy rzeczywiście cały proces produkcji i dystrybucji został zmodyfikowany w taki sposób, by nie szkodzić środowisku.
Łańcuch wprowadzenia takiego produktu na rynek bardzo często komplikuje sprawy. Zdarza się, że podwykonawcy w cale nie stosują wspomnianej technologii.
Jak to wszystko działa w Rytexie?
W naszej firmie działającej na rynku od 147 lat dbamy nie tylko o ekowizerunek, ale przede wszystkim o ekotechnologie. Działamy zgodnie ze strategią zielonej transformacji. Nasze tkaniny wełniane są biodegradowalne, nie zanieczyszczają środowiska. Wprowadziliśmy taką technologię produkcji, opartą na cyklu zamkniętym, która umożliwia pozyskiwanie surowców z własnego recyklingu. Spełniamy oczekiwania naszych Klientów, tworząc nowe tkaniny wełniane, opierając się na naturalnych kolorach wełny.
Warto też wspomnieć o komforcie użytkowania: tkaniny wełniane są plastyczne i dostosowują się do płaszczyzn przylegania, a stosowane w produkcji sploty przędzy pozwalają niwelować gniotliwość.
Bądź odpowiedzialny. Wybieraj styl eko. Twórz modę. RAZEM Z RYTEX.